Telefonsamtaler tar opp verdifull tid i en travel hverdag. I logistikkbransjen kan det være ekstra tidkrevende å håndtere alle henvendelser fra kunder og sjåfører. Det kan føre til forsinkelser og misforståelser som igjen kan koste dyrt for bedriften. Heldigvis finnes det en løsning som kan effektivisere kommunikasjonen og samtidig redusere antall telefonsamtaler – en skybasert sentral plattform.

Noe vi ofte ser hos logistikkselskaper er at kunder og sjåfører ringer inn for å sjekke status på leveranser, endre leveringsadresser eller spørre om andre ting som enkelt kan løses digitalt. Dette kan føre til lange telefonkøer og forsinkelser i kommunikasjonen. Det kan også føre til at viktig informasjon kun eksisterer i hodet på enkelte i bedriften, eller blir mistet i overgangen mellom sjåfører og kundeservice, noe som igjen kan føre til misforståelser og feil.

Ved å benytte seg av en skybasert sentral plattform kan logistikkselskaper effektivisere kommunikasjonen og redusere antall unødvendige telefonsamtaler. Sjåfører kan enkelt oppdatere status på leveranser og kunder kan sjekke statusen på leveransene sine på nettet. Kunder kan også endre leveringsadresser og foreta andre endringer digitalt, noe som reduserer behovet for å ringe inn til kundeservice.

En skybasert sentral plattform for logistikk har mange fordeler. Det gir bedre oversikt og kontroll på leveransene, reduserer behovet for telefonsamtaler, gir bedre kommunikasjon mellom sjåfører og kundeservice, og kan føre til færre misforståelser og feil.

Ved å benytte seg av en skybasert sentral plattform kan bedrifter redusere antall unødvendige telefonsamtaler og øke effektiviteten i kommunikasjonen. Det kan føre til færre misforståelser og feil, samt frigjøre tid til mer verdiskapende oppgaver. Med en skybasert plattform kan bedriften også få bedre oversikt og kontroll på leveransene, noe som kan føre til en mer fornøyd kunde og økt lønnsomhet for bedriften.

Ønsker du vite mer om hvordan Zenderas funksjoner kan hjelpe deg og din bedrift?

Kontakt oss for en prat!