Kontaktløs levering blir stadig viktigere i kjølvannet av COVID-19-pandemien. Her er noen grunner til hvorfor vi mener dette vil fortsette å være viktig i tiden fremover.

Reduserer risikoen for smitte:

  • Reduserer risikoen for smitte ved å eliminere behovet for ansikt-til-ansikt-kontakt mellom personell og kunder. Dette er spesielt viktig i situasjoner der sosial distansering er nødvendig.

Økt bekvemmelighet:

  • Kontaktløs levering gir økt bekvemmelighet for kundene, som kan motta leveransene sine uten å være fysisk til stede for å signere for dem eller samhandle med personell. Dette kan bidra til at nye modeller for at fleksible leveranser kan dukke opp, sammen med sanntidssporing kan man endre på ruteplan om mottaker endrer lokasjon underveis.

Kostnadsbesparelser:

  • Reduser kostnadene for transportør og egentransport, da det eliminerer behovet for manuelle prosesser; som håndtering av papirkvitteringer og signaturer.

Bærekraft:

  • Kontaktløs levering kan bidra til bærekraftige tiltak ved å redusere papiravfall og redusere det samlede karbonavtrykket til kjøretøyet.

Økt bruk av e-handel:

  • Med veksten innen e-handel har kontaktløs levering blitt en essensiell del av leveringsprosessen. Det forventes at denne trenden vil fortsette i fremtiden, ettersom flere forbrukere beveger seg mot netthandel.

Ønsker du vite mer om hvordan Zenderas funksjoner kan hjelpe deg og din bedrift?

Kontakt oss for en prat!