"Hvor er sjåføren?"


50-70% av kundehenvendelser over telefon går i slike spørsmål.

Slike henvendelser ødelegger flyt i arbeidsdagen. Kundesenteret må ringe til sjåføren, høre hvor sjåføren befinner seg og deretter ringe tilbake til kunden med et estimat på når varene ankommer mottakeren.

I gjennomsnitt tar en slik henvendelse 3 minutter å besvare, med 100 telefonsamtaler om dagen utgjør dette hele 5 timer om dagen med verdifull tid som kundesenteret kan bruke på å følge opp andre henvendelser som gir langt mer verdi for selskapet.


Tekstmeldinger sendes ut når sjåføren har startet ruten sin. Dette fører til forutsigbarhet for mottaker, men det stopper ikke der!

Mottakeren og sjåføren kan oppdatere informasjon om stoppet, slik som hvilken parkeringsplass som egner seg å stå på, innganger, ringeklokker og mer.

Dessuten kan mottaker se hvor sjåføren befinner seg gjennom en track & trace link tilsendt på sms eller e-post, noe som ligner et Foodora, Wolt eller Uber kart, dette er vaner fra det private som sniker seg inn i AS Norge.

Forutsigbarhet gjennom en tilpasset tekstmelding sendt til mottakere øker loyalitet hos kundene og avlaster de ansatte.

Sett informasjon i system og tilgjengeliggjør det!